Հայաստանի արհմիությունների կոնֆեդերացիայի առաջարկությունները և դիտարկումները «Առողջության համապարփակ ապահովագրության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի վերաբերյալ

Հայաստանի արհմիությունների կոնֆեդերացիան, դրական գնահատելով  «Առողջության համապարփակ ապահովագրության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագիծը, միաժամանակ, ներկայացնում է իր  առաջարկությունները  և դիտարկումները․ 
1․ Նախագծի  14-րդ հոդվածի 3-րդ մասի 1-ին, 2-րդ, 3-րդ կետերով  սահմանված ապահովագրավճարի տոկոսային միավորները առաջարկվում է հավասարաչափ բաժանել աշխատողի և գործատուի միջև, քանի որ նախագծով գործատուի մասնաբաժին նախատեսված չէ։ Մինչդեռ, աշխատանքի վայրում աշխատողները ենթարկվում են տարբեր ռիսկերի, որոնք կարող են ազդել նրանց առողջության վրա։
Եվրոպական մի շարք երկրներում`  Գերմանիայում, Ավստրիայում, Ֆրանսիայում, Բելգիայում, Շվեյցարիայում աշխատողների առողջության ապահովագրության համար պարտադիր վճարումներ կատարվում է նաև գործատուների կողմից։ 
Գործատուների մասնակցությունը այս համակարգում կնպաստի աշխատողների  ֆինանսական ծանրաբեռնվածության նվազմանը և սոցիալական արդարության ապահովմանը։
ՀՀ վիճակագրական կոմիտեի տվյալների համաձայն 2023թ․ Հայաստանի Հանրապետությունում աղքատության մակարդակը կազմել է   23.7 %: Աղքատների շրջանում կան նաև  աշխատող աղքատներ, ովքեր  անգամ աշխատանք ունենալով չեն կարողանում ապահովել  իրենց և իրենց  ընտանիքի անդամների նվազագույն պահանջմունքները, քանի որ  Հայաստանի Հանրապետությունում  նվազագույն աշխատավարձ սահմանելիս հաշվի չի առնվում աշխատողի և նրա ընտանիքի պահանջմունքները:
Ստեղծված սոցիալ-տնտեսական պայմաններում՝ երբ բարձրացվում են   հանրային տրանսպորտի, աղբահանության գները և գույքահարկը, առողջության ապահովագրության վճարը լրացուցիչ հարկային բեռ է դառնալու աշխատողների համար, ինչը բացասական ազդեցություն կունենա նրանց եկամուտների վրա, հատկապես, այն աշխատողների, ովքեր արդեն նվազագույն եկամուտներով պայքարում են կյանքի բարձրացող արժեքների հետ, ինչը չի բխում ՀՀ Սահմանադրության 1-ին հոդվածի պահանջից, այն է․ «Հայաստանի Հանրապետությունը ինքնիշխան, ժողովրդավարական, սոցիալական, իրավական պետություն է»:
Որպես սոցիալական և իրավական պետության հիմնական բաղադրիչ պետք է առանձնացնել մարդկանց սոցիալական պաշտպանվածության և բարեկեցության համար օրենսդրական երաշխիքների ապահովումը:

2․ Նախագծի 13-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 4-րդ կետի համաձայն՝  «Առողջության համապարփակ ապահովագրության ծախսերի հաշվարկը իրականացվում է հիմք ընդունելով՝ սպառողական գների ինդեքսի կանխատեսվող փոփոխությունները», մինչդեռ, Հայաստանի Հանրապետությունում չի կիրառվում  2004թ. ընդունված ՀՀ աշխատանքային օրենսգրքի 182-րդ հոդվածի պահանջը՝ «Աշխատավարձի ինդեքսավորումը կատարվում է  Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով»:  Չի կիրառվում նաև 2004 թվականին ընդունված «Կենսաապահովման նվազագույն զամբյուղի և կենսաապահովման նվազագույն բյուջեի մասին» ՀՀ օրենքը։
Ստացվում է, որ առողջության համապարփակ ապահովագրության ծախսերի հաշվարկի դեպքում հաշվի է առնվելու գնաճը, իսկ գնաճի դեպքում Հայաստանի Հանրապետությունում աշխատավարձի ինդեքսավորում չի կատարվում:  Հետևաբար, ապահովագրավճարի չափը գնաճի դեպքում վերանայելիս, անհրաժեշտ է միաժամանակ կատարել աշխատավարձի ինդեքսավորում։

Վերջին նորություններ

ՀԱՆԳՍՏՅԱՆ ՕՐ ԳՅՈՒՄՐԻՈՒՄ

Հաշվի առնելով միության անդամների առաջարկություններն ու ցանկությունները, օգտվելով Հայաստանի Տուրիզմի զարգացման հիմնադրամի ֆինանսական աջակցությունից, ՃՀՄ նախ…
05/07/2025

Այսօր նշում ենք Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության օրը՝ մեր պետության իրավական հիմքի օրը։

Սահմանադրությունը ոչ միայն օրենքների ժողովածու է, այլ նաև յուրաքանչյուր քաղաքացու իրավունքների պահապանի հենարանը։ Իրավունք ապրելու, աշխատելու, արժանապատվորեն վ…
05/07/2025

ՀԱՄԿ-ի նախագահ Էլեն Մանասերյանը հյուրընկալեց ԱՄԿ գլխավոր տնօրենի օգնական, Եվրոպայի և կենտրոնական Ասիայի տարածաշրջանային տնօրեն Բեատե Անդրեեսին

Քննարկվեցին գործադուլի իրավունքի իրացման, առողջ և անվտանգ աշխատանքային պայմաններին վերաբերող օրենսդրության բացերը, ԱՄԿ 135, 122 և 81 Կոնվենցիաները, ինչպես նաև Հ…
21/06/2025
Տեսանյութեր
Սոցիալական գործընկերներ
Միջազգային գործընկերներ